tisdag 11 mars 2014

Är vi tacksamma..



Har tänkt mycket på döden och min relation till den idag. Jag borde kanske tänka på den lika mycket varje dag med tanke på vad som pågår i vår omvärld. Jag är tackasam men förstår nog inte fullt ut hur tacksam jag borde vara.

Jag är tacksam för att jag fått ta del av världen och olika människors liv och öden. Dels genom de länder som jag bott i men också via en mycket begåvad utrikeskorrespondent som Nils Horner. Via hans sätt att förmedla människors strävan, elende och orättvisor, har vi här i Sverige fått en anledning till att vara ödmjukt tacksamma. För vem av oss har valt vilket land vi skulle födas i?

Det är sorgligt och tragiskt, han var min och mångas förmedlare, undervisare och utredare bland olika förhållanden, konflikter och kulturer "långt bort i stan". Tack för att du gjorde Sverige större (genom att vidga våra vyer), Nils Horner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Enköping, Mälardalen, Sweden