tisdag 11 februari 2014

Årsmöte och så...



Vi i kristdemokraterna är som andra partier i "valupptaktstider" som smider och snidar på sina frågor och i går hade vi vårt årsmöte.


På årsmötet ställde jag mig till förfogande och kandiderar till kommunfullmäktige i valet 2014, tillsammans med sexton andra från vårt parti. För ungefär ett år sedan trodde jag att jag var färdig med politiken och lämnade nästan alla uppdrag till förmån för ett jobb men en timeout kan göra under... Nu vill jag verka och medverka i politiken. Jag har ändrat mina strategier, genom att försöka tänka på att det är mycket lite jag kan förändra andra men jag kan alltid förända mig själv. Det handlar mycket om att finna vägar till samarbete och resultat på olika sätt och via olika vägar; att både kompromissa och stå fast(jag personligen har inget att förlora).
   Det finns så mycket bra man kan åstadkomma tillsammans och det finns så mycket bra som vi Kristdemokrater vill, jag är taggad. Det som är nytt och inspirerande för nästa mandat period är att vi har både nya medlemmar och medlemmar som gör comeback, fördelningen mellan män och kvinnor är nio män och åtta kvinnor. Yrkeserfarenheterna är brett varierande(från åldringsvård till IT, militär som egna företagare och lärare för att nämna några) liksom våra liv, livserfarenheter och kulturer. Mycket glädje!


De fem första på listan:


1. Heikki Tiitinen
2.Monica Landén
3.Lisa Walén
4.Mikael Holmberg
5.Bo Reinholdsson








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Enköping, Mälardalen, Sweden