fredag 7 november 2014

Idag bröt jag ihop till Beethoven och Vivaldi...


Månskens sonaten och  Piccolo konserten gick rakt in i min själ, både skarpt och varsamt och släppte ut både sorg och bitterhet. Jag stod hemma mitt i mitt vardagsstök och plötsligt blottades jag inför Gud, alla människor och mig själv; för min sårbarhet, naken. 

Tårarna rann bittert och smärtsamt, över all värdens brutalitet alla människor som är offer grymheter och obarmhärtig råhet. För många historier om alla fasor, tortyr och lidande fick ett bittert utlopp, min bubbla sprack.

Där stod jag som en vilsen överlevande på ett slagfält.

Jag har nära till tårar ”det ligger i släkten” men är inte en blödig typ, utan ganska stark och rationell men ibland bara händer detta och det är inte av egen vilja utan det bara sker – jag bryter ihop över världens vedermödor. 

Det kanske är sunt? -Det känns så i alla fall.

Jag är bara människa. Ingen blir räddad av mina tårar men heller inte av min ignorans.

Nu längtar jag efter Morgonstämning (Edvard Grieg).



Vivaldi      https://www.youtube.com/watch?v=XeRg0wvIXGY

Grieg     https://www.youtube.com/watch?v=wCEzh3MwILY




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Enköping, Mälardalen, Sweden